دستگاه صحافی
تشریفات عروسی
تالار تشریفات
فروش اسباب بازی
تور لحظه آخری کیش
دانلود ویدیو
قیمت سوئیچ شبکه
قیمت سوییچ
قیمت سوئیچ
قیمت گوشی سامسونگ
قیمت پاور بانک
قیمت گوشی موبایل
دوربین مداربسته
قیمت پرینترهای اچ پی
قیمت چاپگر
قیمت پرینتر
رک سرور
قیمت ups
قیمت یوپی اس
قیمت مانیتور
قیمت مادربرد
لپ تاپ
قیمت مودم تی پی لینک
قیمت مودم دی لینک
قیمت سوئیچ سیسکو
قیمت سوئیچ
قیمت آلین وان
قیمت لپ تاپ ایسر
قیمت لپ تاپ اچ پی
قیمت لپ تاپ لنوو
قیمت لپ تاپ ایسوس
قیمت نوت بوک
قیمت لب تاب
قیمت لپ تاپ
قیمت هارد سرور
قیمت رم سرور
قیمت سرور اچ پی
خرید سرور
قیمت سرور
دانلود کافه بازار
عمده فروش اینترنتی
عمده فروش اجناس تبلیغاتی
خدمات کامپیوتری در محل
خرید چای ایرانی
ویبره
فروشگاه اینترنتی
اخبار روز
گن ساعت شنی طرح تاپ
اخبار میانه
خرید نودل جادویی
خرید راحت شن جادویی هپی سند happy sand
قیمت گوشی موبایل کاترپیلار
قیمت گوشی موبایل سامسونگ
قیمت گوشی موبایل سونی
قیمت گوشی موبایل شیائومی
قیمت گوشی موبایل لنوو
قیمت گوشی موبایل هواوی
قیمت گوشی موبایل اپل
قیمت گوشی موبایل اچ تی سی
قیمت گوشی موبایل ال جی
قیمت گوشی موبایل ایسوس
قیمت گوشی موبایل
قیمت کارتریج
قیمت اسکنر
قیمت دوربین مداربسته
قیمت پرینتر سه بعدی
قیمت صندوق فروشگاهی
قیمت مودم
قیمت هارد
قیمت فلش مموری
قیمت یو پی اس فاراتل
قیمت یو پی اس
قیمت گوشی موبایل آیفون 7
قیمت دوربین مداربسته داهوا
قیمت دوربین مداربسته هایک ویژن
قیمت دوربین مداربسته
قیمت دستگاه فاکس
قیمت آیفون 7
قیمت پاور گرین
قیمت دستگاه فتوکپی
قیمت سانترال
فروشگاه کاپلان مارکت
اجاره تجهیزات نمایشگاهی
تلویزیون شهری
ساخت وبلاگ آزادبلاگ
گوگل
نقش ورزش در كنترل وزن ورزشي

ورزشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 13
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 2914
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

باره‌ ي ورزش و اهميت آن در سلامتي انسان، بسيار سخن گفته شده است. از اين رو منظور اين مقاله بررسي عميق ‌تر اثرات فيزيولوژيك و بيوشيميايي ورزش و بررسي علمي پديد‌‌ه‌هاي مثبت ناشي از آن است. به ‌طور قطع با بيشتر شدن اطلاعات عمومي در اين زمينه، اهميت ورزش و فعاليت جسماني بيش از پيش روشن خواهد شد.

 

افزايش توده‌ي عضلاني بدن و افزايش مصرف انرژي پايه

تمرينات مرتب و منظم ورزشي در زندگي افراد باعث كاهش بافت چربي و افزايش توده‌ي عضلاني بدن مي ‌شود كه اين امر به نوبه‌ ي خود باعث افزايش مصرف انرژي پايه ‌ي بدن مي ‌شود. در حدود 75- 60 درصد انرژي كل مصرفي روزانه مربوط به انرژي مصرفي در حال استراحت است، يعني حالتي كه شخص هيچگونه فعاليت جسمي نداشته و به ‌طور كامل در حال استراحت يا درازكش است.

از اين مقدار انرژي مصرفي، 18 درصد آن مربوط به مصرف انرژي در عضلات در حال استراحت است. بنابراين مي ‌توان به سادگي دريافت كه حتي اگر شخص به علت خاصي در طول روز هيچگونه فعاليتي نداشته باشد و در حال استراحت مطلق باشد، در صورت ورزشكار بودن و داشتن توده ‌ي عضلاني بيشتر، مصرف انرژي پايه ‌ي وي بيشتر از يك شخص غير ورزشكار با توده‌ ي عضلاني كمتر در همان شرايط خواهد بود و بديهي است كه با احتمال كمتري دچار چاقي در آينده خواهد شد.

افزايش كل انرژي مصرفي روزانه

علاوه بر نقش ورزش در افزايش مصرف انرژي در حال استراحت (از طريق افزايش بافت عضلاني و كاهش بافت چربي غيرفعال)، كل انرژي مصرفي روزانه نيز با ورزش از طريق افزايش انرژي مصرف شده در فعاليت جسماني نيز افزايش مي ‌يابد. انرژي مصرف شده در فعاليت جسماني مي ‌تواند بسيار متغير باشد و مشخص شده است كه از 100كيلو كالري در روز، در يك شخص با فعاليت نشسته، تا بيش از 3000 كيلو كالري در روز، در يك دونده ‌ي ماراتون  مي ‌تواند نوسان داشته باشد كه اين امر خود به افزايش سوخت بافت چربي و كاهش وزن كمك مي‌ كند (ميزان متوسط دريافت انرژي از طريق غذا در يك رژيم معمولي 2500 تا 3000 كيلو كالري در روز است).

ورزش از اساسي ‌ترين عوامل در درمان چاقي و پيشگيري از برگشت آن

ورزش از چند طريق، از جمله افزايش انرژي مصرفي در حال استراحت به دليل افزايش توده ‌ي عضلاني بدن، همچنين افزايش مستقيم انرژي مصرفي در حال فعاليت جسماني، باعث افزايش كل انرژي مصرفي روزانه مي شود. در نتيجه در صورت داشتن رژيم غذايي صحيح، از بافت چربي براي تأمين انرژي استفاده كرده و باعث آب شدن چربي و كاهش وزن مي‌ گردد.

همچنين حتي بعد از رسيدن به وزن مطلوب با ورزش كردن، شاهد برگشت كمتر اضافه وزن خواهيم بود. چون علاوه بر كاهش توده ‌ي چربي و كاهش وزن بدن، توده‌ ي عضلاني بدن نيز افزايش يافته است كه اين توده ي عضلاني فعال در مقايسه با بافت چربي قديمي غير فعال، انرژي بيشتري را حتي در حال استراحت مطلق مصرف مي ‌كند و باعث جلوگيري از تجمع مازاد انرژي مصرفي به ‌صورت چربي مي‌ شود.

حفظ تناسب اندام و زيبايي جثه ‌ي افراد

همان ‌طور كه گفته شد، ميزان مصرف انرژي با ورزش افزايش مي‌ يابد كه اين امر منجر به سوخت بافت‌هاي چربي بد فرم بدن و افزايش توده ‌ي عضلاني بدن مي ‌گردد.

بدين ترتيب چربي ‌هاي بد شكل بدن حذف شده و هيكل متناسب و زيبايي را به شخص ورزشكار هديه مي ‌كند. مسلماً اين موضوع در تمام شرايط زندگي وي، مثلاً در استخدام و ازدواج تأثير مثبت خواهد داشت

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۷:۲۳:۵۳ ] [ علي اكبر جعفري ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By monoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشيو مطالب
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب